Friday, October 20, 2017

GEOSTORM

GEOSTORM Deana Devlina je po mnogo čemu neobičan projekat. Posle raskida sa Rolandom Emmerichom, Devlin je potonuo u B-produkciju u televiziju i sam njegov povratak u major filmove je prilično neočekivan, a naročito je neočekivano da će se vratiti kroz saradnju sa sinom Larryja Ellisona koji vodi dosta hip žanrovsko finansiranje projekata i radi naslove kao što su MISSION IMPOSSIBLE i STAR TREK, a kada je standalone to su stvari poput LIFEa Daniela Espinose. Otkud Devlin u kombinaciji sa njim, teško je utvrditi, a GEOSTORM ima čudan spoj A i B elemenata u kome je masa elemenata prosto off.

Počev od Gerry Butlera u glavnoj ulozi koji odavno nije glumac koji bi otvarao event movie i koji pravi pare, ali u produkcijama Avija Lernera, preko premise koja je toliko old school emmerichovska da se na neki način citira jedan njegov rani film, sve ovde deluje nekako čudno, i kao da je predodređeno za propast. Teško je objasniti kako je ovaj film nastao ali je na putu da prođe baš onako kako bi se očekivalo, dakle nikako.

Kada se tome doda da je na budžet od 80 miliona i otkazanu premijeru još morao da se doda i reshoot pod pokroviteljstvom Jerry Brucheimera i u realizaciji Danny Cannona, imamo problematičan film sa 100 miliona potrošenih samo na snimanje. Koliko god da je Warner limitirano ugrožen ovim budžetom zbog Skydancea, ovde ima masa odluka koje je teško objasniti.

Ono što je olakšavajuća okolnost je činjenica da je GEOSTORM vrlo prijatan treš u kome se može uživati. Pomešani su space opera (film govori o postrojenju za kontrolu klime koje se nalazi u kosmosu, u formi svemirske stanice), film katastrofe i conspiracy thriller. Uprkos tome što ni u jednom od ovih segmenata GEOSTORM nije vrhunsko ostvarenje, ni u jednom nije ni naročito loš, i na kraju dobacuje do nekog minimuma, upakovanog u vrlo razuman format od 109 minuta.

GEOSTORM je treš i ne beži od toga. To je najvažnije. Ako imamo u vidu koliko je potencijalne pretencioznosti moglo da zaluta u ovaj projekat, jako je prijatno videti da nije. Devlin kao da je svestan da premisa GEOSTORMa nije više dovoljna za event movie kao u Emmerichova vremena ali da se može upakovati u jedan manje ambiciozan paket, i to upravo radi. Nažalost, sa ovim budžetom GEOSTORM je naprosto preskup za taj “manje ambiciozan paket” ali dobro, odavno smo konstatovali slom civilizacije u kojoj se B i C sadržaji rade za devetocifrene dolarske budžete.

Stoga, ko traži pristojnu B-zabavu koja bi svakako bila bitno bolja da je Gerard Butler u nešto boljoj glumačkoj formi, može dobiti ono što želi od GEOSTORMa. U periodu kada skupi blokbasteri od kvaliteta ozbiljnog filma zadržavaju samo pretenziju, GEOSTORM osvežava, ali nažalost doživljava surovu sudbinu da se kola baš na njemu polome i kod kritike i kod publike.

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment