Saturday, May 28, 2016

BROOKLYN RULES

Pogledao sam BROOKLYN RULES Michaela Correntea. Corrente je jedan od reditelja čiji su mi filmovi uglavnom prijali ali nisam ga pratio kontinuirano jer prosto često mi je izlazio van radara. BROOKLYN RULESu me je pre svega privuklo to što ga je pisao Terry Winter kog znamo kao Scorseseovog novog čoveka od poverenja. BROOKLYN RULES sam malo duže tražio ali kada sam ga locirao, film me nije izneverio.

Winter je napisao jednu vrlo solidnu, jasnu priču o odrastanju u Bruklinu osamdesetih, sa junacima koji uprkos tome što im je mafija samo deo komšiluka, neumitno na svojoj koži osećaju vrtloženja unutar podzemlja.

BROOKLYN RULES je oslonjen na Warner Bros gangsterske melodrame iz tridesetih, odnosi među likovima su jasni i arhetipski, i ovo je mustra kojom se služio i rani Scorsese. Naravno, Correnteu Scorsese nije referenca, njegov cilj je urbana melodrama koja je stilski mnogo mirnija, bez raskoši i ukrasa, ali ovo je priča koja se svakako kože pridružiti tom bruklinskom kanonu.

Freddie Prinze Jr, ako ga se iko još uvek seća, vrlo dobro igra glavnog junaka a Scott Caan i Jerry Ferrara su sjajna pojačanja. Alec Baldwin kao sitni lokalni mafijaški bos dodaje svemu klasu, kao i inače u Correnteovim filmovima u kojima se redovno pojavljuju.

Winterov scenario je solidan, sa punim ubeđenjem plasira priču u kojoj nema ničeg novog ali ima dosta toga dobrog.

Corrente je ovaj film realizovao sa B-produkcijom i na neki način sa B-ekipom ali rezultat je film starog kova koji bi u nekim boljim vremenima, recimo sedamdesetih, pa i osamdesetih, bez problema bio deo major repertoara. Sa fokusom na likove i priču, Corrente je pokazao da u ljudima koje Holivud brzlo žvaće i odbacuje itekako ima dara. 

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment