Friday, December 26, 2014

THE DROP

Pogledao sam THE DROP Michaela R. Roskama. Iako je preko Mattiasa Schoenaertsa, a potom i scenariste Thomasa Bidegaina na neki način simbolički povezan sa Jacquesom Audiardom, čini se da nje shvatio jedan od njegovih najznačajnijih nauka. Upitan, da li će snimiti film u Americi, Audiard je rekao da nije siguran jer misli da je bokserksa dvorana u Francuskoj mnogo filmski svežija od sale u Bruklinu.

To je ono što se desilo Roskamu. Snimio je film po priči Dennisa Lehanea, koju je književnik sam i adaptirao u scenario ali nažalost nije uspeo da se odmakne od niza već viđenih lokacija, situacija pa i likova. Naprosto, THE DROP je Roskamov debi koji je bajat od svoje prve sekunde. Ono što na neki način možemo smatrati Roskamovim uspehom jeste utisak da mu je ovo već ko zna koji film u Americi ali to je samo zato što THE DROP liči na masu ranijih naslova.

Nažalost, jedan jedini pečat koji donosi Roskam a to je insistiranje na evropskim tj. kontinentalnim glumcima tamo gde im mesto nije, deluje kao jedan prilično odbojan pleonazam. Mattias Schoenaerts i Noomi Rapace pojavljuju se u filmu bez pravog razloga u šablonskim likovima za koje bi bilo bolje da ih igraju Amerikanci.

James Gandolfini je okoštao u ulozi vlasnika bara koji pokušava da prevari čečenske gangstere a Tom Hardy nažalost zasstrašujuće preglumljuje u pokušaju da izigrava Roberta De Nira, ali iz neke srednje faze, dakle ne one kada je pravio najbolje uloge već one kada se trudio da se oseti kako glume, korak pre ovoga sada, kada se pretvorio u vlastitu parodiju,

Iskreno se nadam da je Hardyjeva gluma u ovom filmu eksces koji je inicirao Roskam i da nema nameru da tako glumi ubuduće u svojim holivudskim ulogama.

Lehane je imao puno sreće sa ekranizacijama, doduše i radili su ih Scorsese i Affleck. THE DROP je slabiji od prva dva iako je po angaćovanoj ekipi imao sve predispozicije da bude jako dobar a opet drugačiji od ostalih.

Nadam se da će Roskam u sledećim projektima pronaći svoj groove iz RUNDSKOPa ali mora shvatiti da je osnovni adut tog filma upravo bio sukob flamanske i valonske mafije. THE DROP je film koji pokazuje da Roskam ume da radi na određenom nivou koji za sada nije dovoljno visok da bi mogao nadmašiti ograničenja teme i miljea u kojima se izražava.

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment