Wednesday, June 18, 2014

THE GLORY BOYS

Reprizirao sam THE GLORY BOYS Michaela Fergusona, ekranizaciju romana Geralda Seymoura, snimljenu sredinom osamdesetih za Yorkshire Television. Sećam se da sam ovu seriju gledao kao dete u nekom od, recimo, hrvatskih noćnih programa, i to u formi mini-serije. Sada sam se dokopao bitno kraćeg cuta u formi TV filma, od 104 minuta.

THE GLORY BOYS u formi TV filma ima samo jedan problem - glavni junak bi trebalo da bude agent MI6 alkoholičar kog igra Anthony Perkins, ali u ovom cutu on dobija znatno manju minutažu tako da THE GLORY BOYS pomalo zaliči na THE DAY OF THE JACKAL pošto likovi terorista izlaze u prvi plan jer su očigledno njihove radnje krucijalnije za funkcionisanje priče.

Ukoliko me sećanje ne vara, u formi mini-serije je Perkinsov lik bio ipak glavni i sa njim se gledalac više identifikovao.

Gerald Seymour nudi dinamičan predložak a reditelj Michael Ferguson gotovo da iznenađuje osećajem za detalj, sigurnošću i filmolikošću svog izraza. THE GLORY BOYS ne zaostaje za britanskim bioskopskim krimićima tog vremena.

Ruku na srce, Tony Perkins i Rod Steiger manje-više igraju rutinski ali zato Aaron Harris i Gary Brown nadoknađuju "srcem".

THE GLORY BOYS i u formi TV filma, spada u red classy hladnoratovskih trilera britanske televizijske produkcije.

No comments:

Post a Comment