Monday, November 12, 2012

THE SWEENEY

Pogledao sam THE SWEENEY, dugo očekivani rimejk čuvene britanske policijske serije koji je Nick Love pripremao za DNA Films, producentsku kuću koja je lansirala Danny Boylea. Čini mi se da je na kraju u ovom miksu Love prevladao u odnosu na DNA iako je Andrew MacDonald potpisan na špici a pisac prva tri Boyleova filma John Hodge je potpisan kao koscenarista. Nažalost, Love ostaje B-figura britanskog repertoarskog filma koji još uvek nije na dnu kao njegovi "glumci" Tamer Hassan i Danny Dyer ali nije ni napredovao do prve lige. U produkcionom smislu THE SWEENEY ne deluje kao skup film ali sa facama kao što su Ray Winstone ili Damian Lewis svakako deluje kao da je imao ambicije. Nažalost, Love donosi karakteristično površnu režiju koja se ranije ponekad pretvarala u lakoću izlaganja priče ali u jednom ovako umornom cops vs robbers narativu, reditelj mora da pruži mnogo više. Otud bi se reklo da Loveov rediteljski postupak ovde snažno vuče na televiziju, a opet ovih dana sam gledao dosta britanske televizije i ona je ipak kompleksnije režirana i svakako kompleksnije pisana od ovoga.

THE SWEENEY je stoga inferiorna interpretacija dosta potrošenih žanrovskih matrica bez ijednog elementa po kome bi se izdvojila. Naravno, oni koji manje prate policijske filmove mogu za nijansu više da uživaju u ovoj seriji porežvakanih situacije realizovanih bez inventivnosti i/ili ubeđenja.

Nama je svakako zanimljivo i to što se kao negativci pojavljuju Srbi u ulogama beskrupuloznih, nasilnih pljačkaša koji dosta podsećaju na Pink Panthere, čak imaju i jednu pljačku sa sličnim modus operandijem. Ali tu se otprilike završava sve što je iole intrigantno u vezi sa ovim dosta skromnim ostvarenjem. Stare filmske verzije ove serije koje su na neki način bile jednoipočasovne epizode nosile su veću snagu ali s ipak bile razumljive samo fanovima serije koji su već upoznati sa karakterima Letećeg Odreda.

* 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment