Saturday, April 7, 2012

THE DAY REAGAN WAS SHOT

Pogledao sam THE DAY REAGAN WAS SHOT Cyrus Nowrasteha, produkciju Olivera Stonea koja se bavi haosom koji je nastupio u Beloj Kući kada je Reagana upucao psihotični obožavalac Jodie Foster. Cela situacija atentata na Reagana je blago apsurdna i Nowrasteh ne uspeva da iskontroliše priču koja često sklizne u komediju. Pojedini događaji tokom atentata na Reagana zaista deluju ne samo kao duhovit splet okolnosti već i bukvalno kao geg. Srećom, Richard Crenna ne igra Reagana kao komičnu figuru ali po tonu, THE DAY REAGAN WAS SHOT jeste jako blizu Stoneovog filma W. o Dubyi. Zanimljivo je da tata Bush u ovoj storiji ima bitnu i prilično ambivalentnu ulogu.

Reagan je verovatno prvi američki predsednik čija je sudbina bila u toj meri okružena pažnjom medija, paranojom na svim nivoima, i medijskim pritiskom koji je u znatnoj meri uticao i na same političare. Reklo bi se da je Reaganova administracija verovatno bila prva koja je u toj meri imala samosvest u odnosu na medije što u još većoj meri karakteriše današnje političare. Međuitim, posle Nixonovog kraha, svi ovi političari su pored bavljenja tekućim problemima očigledno bili opterećeni slikom koju će ostaviti kako u javnosti tako i u istoriji.

Nixonovsku ulogu u ovom slučaju preuzima Alexander Haig, "jastreb" čije je ponašanje s jedne strane bilo poptuno u klišeu proisteklom iz političkog profila a sa druge strane, neko čiji postupci proističu više iz suptilnijih psiholoških nijansi nego iz ideologije. Haig kao ratni heroj zapravo nije uspeo da se na pravi način snađe u medijskim okolnostima i na neki način, rekao bih da je on najpre želeo da isopuni američki ideal "čoveka od akcije" pa je u svemu ispao i najveća budala.

Haiga solidno igra Richard Dreyfuss mada se čini da je više mogao da brani taj lik. Face poput Michael Murphyja i Colm Feorea bez većih problema kanališu likove zvaničnika.

Nowrasateh je kao scenarista i reditelj ostao u okvirima TV forme i nažalost nije je prevazilazio na način koji je već bio prisutan 2001. godine kada je ovaj naslov izašao. Ipak, kad uzmemo sve u obzir, ovo je i dalje jedan vrlo snažan TV film po istinitoj priči koji ima svoje mesto kako kod gledalaca koje zanima tema tako i kao primer solidne TV produkcije s kraja devedesetih.

No comments:

Post a Comment