Monday, November 7, 2011

WHAT'S YOUR NUMBER

Još pre mesec dana a možda i više sam pogledao WHAT'S YOUR NUMBER Marka Myloda i iako je reč o jednom dosta jednostavnom filmu bio sam u dilemi kako da ga ocenim jer sam s jedne strane mislio da je u mnogim apsektima previše konvencionalan i baziran na formuli a opet da je s druge strane dosta efektan u egzekuciji tih klišea na koje se oslanja i tih dosta artificijelnih high concept postavki.

Međutim, posle gledanja filma FRIENDS WITH BENEFITS Willa Glucka, prema kome nisam stekao neki naročiti respekt ni posle vrlo solidnog EASY A, pre svega zato što mislim da je FIRED UP bio precenjen, nekako mogu da nađem mesto filmu WHAT'S YOUR NUMBER na savremenoj romcom sceni.

Ove godine je izašao CRAZY STUPID LOVE koji je na svim nivoima prevazišao konkurenciju ubacujući dosta svežih elemenata i ozbiljnost James L. Brooksa u celu priču (ispavši pri tom znatno ozbiljniji od filma samog James L. Brooksa) i to iznenadno podizanje kriterijuma je samo dodatno zamutilo pogled na rutinski film kakav je WHAT'S YOUR NUMBER.

Međutim, kada se postavi u kontekst sa FRIENDS WITH BENEFITS koji na jedan pogrešan način pokušava da bude "nekonvencionalan", kvaliteti WHAT'S YOUR NUMBERa postaju očigledniji.

Naime, Mylod je snimio film sa high concept premisom u kojoj dvoje ljudi mogu da se zavole tek kad se nađu u jednoj apsurdnoj situaciji koja je krajnje neuverljiva i iskonstruisana. I u tom smislu on deli nedostatke brojnih romcoma. Međutim, Anna Faris i Chris Evans su odlični, gegovi su smešni, i WHAT'S YOUR NUMBER na kraju uspeva da zabavom zabašuri nedostatke priče. Plus, tu je Mark Mylod, stari televizijski kadar koji celu stvar vrlo ozbiljno vodi, i ovo je na kraju film koji ipak funkcioniše.

Da nije izašao u sezoni kada se pojavio CRAZY STUPID LOVE i da THE HOUSE BUNNY nije previše podigao očekivanja od Anne Faris, mislim da bi solidnost ovog filma bila očiglednija svima.

* * * / * * * *

S druge strane, FRIENDS WITH BENEFITS pokušava da bude priča o karakterima, o njihovom odnosu, i usled nedostatka duhovitosti, repetitivnosti, ostavljanja harizmatične podele koju čine Justin i Mila Kunis bez materijala, ovaj film iako fundamentalno ubedljiviji ostavlja znatno slabiji utisak.

Koliko god se Mylod mučio da nekako sprovede u delo komplikovanu konstrukciju, toliko Gluck ne uspeva da realizuje jedno jednostavnu i uverljivu priču, jer mu prosto nedostaje materijala. Kao da je kod Myloda fundamentlani problem koncepta učinio da se nagomilaju rešenja a da je Gluck previše verovao u jak osnov svog filma. U svakom slučaju, ovi filmovi pokazuju da površinska rešenja itekako imaju funkciju.

* * / * * * *

No comments:

Post a Comment