Tuesday, March 15, 2011

THE ADJUSTMENT BUREAU

Holivud je posle WANTEDa snimio još jedan rimejk BALKANSKIH PRAVILA pod naslovom THE ADJUSTMENT BUREAU. Reč je o ekranizaciji priče Philipa K. Dicka koju je napisao i režirao George Nolfi, scenarista koji je vrlo cenjen ali do sada nije imao sreće da mi se snime scenariji na osnovu kojih je dobijao tezge, već samo tezge.

No, posle ovog filma Nolfi će svakako dobiti svoje zasluženo mesto. THE ADJUSTMENT BUREAU kao film nije nešto naročito ali je po mnogo čemu osvežavajući od odnosu na aktuelnu ponudu. Pre svega, u samom tretmanu Dicka, pisca koji je bio dosta ekranizovan i pre a poslednjih godina se izređala masa ekranizacija koje su mahom bile slabe i pogrešne. Pogrešne su bile zbog toga što su gurale Dicka (no pun intended) u pravcu SFa, high concept akcije i sl. zanemarivši njegovu u suštini čisto fantastičarsku dimenziju.

Nolfi međutim upravo insistira na onome što se kod Dicka najviše prepoznaje a to je pokušaj da se kroz fantastiku kontemplira o nekim drugim pitanjima, bilo da je fantastika proizvedena nekim tehničkim putem ili ne. U tom smislu, u BUREAU nema tehnike, ono što je fantastika opisano je kao vid magije, sa određenim mehanizmima koji se objasne i to je to. Nema nikakve naročite vizuelne ili tehničke atrakcije u tom aspektu.

Otud je u srcu filma ljubavna priča a fantastika je tu samo da pojača dilemu o kojoj govori ovaj film a to je diskusija o nesigurnosti o ispunjavanju životnih planove proisteklih iz stupanja u neku vrstu zajednice. Ovaj film nije prvi koji se bavi time ali se u suštini vrlo lepo približava nekoj ideji koju deo žanrovskih pisaca ima kada stvara svoja dela a to je da streme ka tome da im se ra doživljava ozbiljno kao da je vredan toga da govori o "ozbiljnim" temama. To je u ovom filmu Nolfi uspeo da postigne a da ne izgubi pitkost.

U tom smislu, Matt Damon je odbranio čast holivudskog prvoligaša snimivši jedan atipičan primerak repertoarskog filma sa high concept spinom. I što je još važnije sa Emily Blunt je ostvario dobru hemiju na ekranu i ostali su kao upečatljiv filmski par, možda baš za nastavak koji bi mogao da govori o njihovom pokušaju da se razvedu uprkos čikama iz MAD MENa koji kontrolišu sudbinu?

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment