Saturday, March 19, 2011

LONDON BOULEVARD

Pogledao sam LONDON BOULEVARD Williama Monahana jedan od onih slučajeva kada se slikovito pokaže zašto su najslabiji reditelji iz drugih struka upravo scenaristi. Monahan je u svom pokušaju da nam prikaže svu lepotu pisane reči Kena Bruena, jenog od najcenjenijih aktuelnih pisaca krimića napravio poprilično konfuzan - uprkos tome što je zapravo jednostavan - film koji luta ne samo pripovedački, već i stilski i žanrovski. Ako imamo u vidu da su u ovom filmu najbolji upravo oni najjednostavniji elementi, izuzev već negledljivog Ray Winstonea u post-SEXY BEAST gangsterskoj fazi, svi ovi dodaci kojima je Monahan hteo da nas impresionira zapravo samo pokazuju zašto takvih ukrasa nema u DOBRIM filmovima ili u filmovima koji se inače snimaju u skladu sa nekim već uspostavljenim standardima.

Monahan na hardverskom nivou, u saradnji sa DPjem Chris Mengesom, zapravo i nije loš reditelj. LONDON BOULEVARD je sasvim sigurno i produkciono ambiciozniji i dizajnerski zanimliviji od aktuelnih Brit gangster filmova (a on se zbog svoje snažne doze egzistencijalizma i ironije sve više uklapa u taj profil koliko god bežao od njega), međutim na nivou vođenja priče i razdvajanja važnog i nevažnog, ubrzo počinje da oprobava gledaočevo strpljenje.

No, ukupno uzev, sa skupim soundtrackom, skupim glumcima i nekim elementima gangsterske melodrame karlitovskog tipa koja uvek radi posao LONDON BOULEVARD ostaje pre svega slabo ostvarenje velikog potencijala nego istinski slab film. Srećom, Monahan u ovaj projekat nilje založio sav svoj ugled jer nije ni pretendovao na neki preambicozna budžet tako da će verovatno dobiti još neku priliku da režira. Iako mu ovaj film nije dobar, možda već sledeći konkretizuje nagoveštaje talenta koje je ovde pokazao.

* * / * * * *

No comments:

Post a Comment