Wednesday, October 13, 2010

THE HOLE

Pogledao sam Joe Danteov povratnički film THE HOLE. Dante se u ovom filmu opredelio da se pozabavi neo-Amblin estetikom koja je danas jedna od najcenjenijih posle filmova kao što je Gil Kenanovo remek-delo MONSTER HOUSE ili JJ Abramsov predstojeći SUPER 8. Naprosto, Amblin je ono na čemu je odrasla generacija savremenih reditelja koji čine kičmu najambicioznijeg mejnstrima, a Kenanov MONSTER HOUSE je maltene bolji Amblin od samog Amblina - uostalom nastao je u produkciji samih Spielberga i Zemeckisa.

Sam THE HOLE je na pola puta između Amblina i nekog omladinskog horora koji bi tokom osamdesetih radio Tom Holland. Nažalost, sam horor aspekt priče je prilično rudimentaran, ne sasvim prevaziđen ali daleko od svežeg a podela glavnih junaka je mogla biti efektnija.

Uprkos činjenici da je film slikao Theo Van De Sande, Dante ne uspeva da prikrije niži budžet koji se naprosto oseća u slici, kako kroz manji broj pozicija kamere tako i kroz sam dizajn filma koji je u najmanju ruku površan.

Ipak, Danteova rediteljska veština se oseća uprkos ovim sistemskim problemima i na kraju THE HOLE ipak uspeva da se izdvoji kao pristojan horor namenjen mlađoj publici, ali nisam siguran tačno kojoj jer ovo nije horor za decu, ne jer je mnogo strašan već naprosto nije dovoljno atraktivan a tinejdžeri pak vole mnogo tvrđe filmove tog tipa. Rekao bih da THE HOLE ima dosta ozbiljan problem sa tačnim definisanjem svoje ciljne grupe.

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment