Wednesday, October 27, 2010

SMASH HIS CAMERA

Pogledao sam SMASH HIS CAMERA Leona gasta, jednog od svakako najznačajnijih mejnstrim reditelja dokumentarnih filmova koga znamo po WHEN WE WERE KINGS. SMASH HIS CAMERA je njegov dokuemntarac o Ronu Galelli, čuvenom paparacu koji je doveo tu veštinu do savršenstva ali je isto tako imao i brojne sukobe sa svojim "modelima" a naročito sa Jackie O. koju je bespoštedno progonio.

Gast ne bi bio tako uspešan reditelj da nije uspeo da izvuče jasnu nit priče u Galellinom životu i radu i da od njegovih doživljaja napravi celinu. U tom smislu, reč je o briljantnom zanatskom rešavanju zadatka.

Ono gde sam ja imao određeni problem sa filmom jeste zapravo što su mi neke linije pre svega u ideološkom i psihološkom smisslu bile preforsirane. Pre svega nekim stvarima je dat prevelik politički značaj, naročito temi Prvog amandmana i prava naroda da zna sve. To je bitno pitanje, ali svakako Ron Galella nije čovek na čijem primeru se uopšte može polemisati o tome a s druge strane, njegov odnos sa Jackie O. je dobio jednu gotovo mitsku, romantičnu dimenziju, iako bi se pre reklo da je galella bio drznik nego stalker koji je bio potajno zaljubljen u nju.

Ja ne sporim da se takva opsesija jednom osobom može tumačiti u romantičnom ključu, ali kada je Gast izbacio to u prvi plan i osvestio na takav način, ta dimenzija je suštinski obezvređena.

Ipak, sve te primedbe su vezane za samu nadogradnju priče. U svim ostalim aspektima, SMASH HIS CAMERA je ozbiljan film.

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment