Saturday, April 24, 2010

GONE

Za zakašnjenjem sam pogledao GONE Ringana Ledwidgea. Reč je o naizgled atipičnom filmu za Working Title iako je to zapravo njihov povratak korenima u Australiji odakle dolazi Tim Bevan (koji je preciznije ečeno sa Novog Zelanda). U svakom slučaju WT ima svoju kuću Down Under a na ovoj produkciji se pored njih pojavila i Nira Park, producentkinja zaslužna za filmove Edgara Wrighta. Otud je GONE u produkcionom i tehničkom smislu znatno ambicioniji od tipičnog trilera o ljudima koji sreću psihopatu u australijskoj pustari.

Film je pre svega atipičan na nivou scenarija pošto se u žanrovskom smislu pre može definisati kao bizarna melodrama sa krvavim ishodom nego tipičan triler. Odnosi među junacima su dati vrlo suptilno sa uverljivošću koja je više psihološka nego dramaturška i sve do završne deonice film je slowburning melodrama na tragu NOZ W WODZIE pre nego što se pšretvori u odličan i vrlo efektan suspense triler.

Iako deo kritike zamera filmu taj shift u tonu, meni je to sasvim u redu jer kada krene suspense i kada počnu ripper sekvence, sve i dalje ostaje u dokmenu fizički uverljivog, niko se ne pretvara u superheroja i suspense je građen na najortodoksniji hičkokovski način pa bi se na kraju zbog spoja psihološki čitljivih međuljudskih odnosa koji eskaliraju u triler, ovaj film mogao smatrati aproprijacijom Hitchovih paradigmi.

Film je izvanredno slikan, vrlo moderan rad DPa Bena Seresina kako u klaustrofobičćnim enterijerima tako i u provincijskim eskterijerima bio je evidentan još u odličnom filmu BEST LAID PLANS Mike Barkera te ne čudi što danas Seresin radi i velike akcione blokbastere poput novog filma Tony Scotta.

Glumci su odlični. Scott Mechlowitz kog smo već upoznali kao backpackera u EUROTRIPu sa dosta underplaya igra psihopatu a Shaun Evans (kog znaju fanovi serije TEACHERS) i Amelia Warner su solidni kao britanski par koji on pokušava da razdvoji i uništi.

Ono što sporadično opstruira film jeste izbegavanje egzaktnije postavljenih motivacija i insistiranje na tome da se ključne promene u likovima dešavaju u nekom drugom planu što čini da film u pojedinim deonicama postane hermetičan. Međutim, sam pripovedački koncepta je hrabar i zaslužuje svaku pohvalu.

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment