Thursday, February 4, 2010

UNION CITY

Razlozi za gledanje filma UNION CITY Marka Riecherta svakako su fetišistićki pošto je na njemu Kathryn Bigelow radila kao sekretarica režije. Međutim, i pored toga, ovaj film dolazi sa dosta ozbiljnom reputacijom jednog od punk chic noir naslova iz produkcije Monty Montgomeryja koji je sa Kathryn kasnije radio takođe retro priču LOVELESS.

UNION CITY takođe donosi fetišističku atmosferu angerovskog tipa u noir ekranizaciji Cornella Woolricha koja kombinuje evropsku, gotovo kafkijansku teskobu sa hitchcockovskim elementima body disposala i suspensea u kamernom ambijentu. Fotografija Edwarda Lachmana najavljuje ga kao jednog od ključnih DPjeva američkog nezavisnog filma a Reichertova egzekucija je svedena i precizna. Među glumcima se u malim ulogama pojavljuju kasniji potvrđeni profiji poput CCH Pounder ali svakako najveće otkriće ovog filma je Debbie Harry, tri godine pre VIDEODROMEa koja se dokazuje kao sasvim upotrebljiva u glumačkom smislu.

Iako Reichert dolazi iz miljea arty kratkih filmova, UNION CITY je arty ali nije hermetičan i sporadično nudi i neka vrlo konvencionalna gledalačka zadovoljstva. U svakom slučaju, reč je o filmu za ljubitelje i poznavaoce indie filma i noira, koji teško može biti dovoljno interesantan van tog miljea.

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment