Tuesday, January 13, 2009

FULL ECLIPSE

Pogledao sam FULL ECLIPSE Anthony Hickoxa ponovo posle 15 godina. Ove godine su mi bile neverovatne kad sam ih sračunao. Međutim, da, gledao sam ga u ono vreme kad je izašao. I zaista nesumnjivo je da je tada B-film bio bolji. FULL ECLIPSE je bio film koji je u Americi tada uizašao pravo na video ali je na nekim teritorijama izašao u bioskope, sasvim zasluženo.

Pre svega na špici filma zanimljivo je videti logo HBO Films koji se danas mahom vezuje za britanske i američke art house projekte a tokom osamdesetih i početkom devedesetih se nalazio na nizu filmova B-vedeta poput Martin Campbella, Geoff Murphyja, Russell Mulcahyja, pa eto i Anthony Hickoxa. Ovi filmovi su meandrirali između high-class TV produkcije i bioskopskog filma, često samo van Amerike. Tako je i danas sa nekim filmovima ove kuće. Razlika je samo u tome što ona više ne radi pulp.

FULL ECLIPSE je prvoklasan pulp u postavci. Reč je o policijskom akcionom trileru sa twistom - rečju, FULL ECLIPSE je MAGNUM FORCE sa vukodlacima. Zaplet je identičan sa filmom Teda Posta, pravedni maverick policajac otkriva sektu unutar LAPD koja je uzela pravdu u svoje ruke i čisti grad od kriminalaca a tajna njihove efikasnosti i beskrupuloznosti je to što su vukodlaci.

Mario Van Peebles igra glavnog junaka i tada je još uvek bio u stanju da odigra nabildovanog akcionog heroja. Bruce Payne igra negativca kao u mnogim filmovima pre i posle toga. Patsy Kensit igra sexy damsel rasoolućenu između pozitivčevog magnetizma i odanosti negativcima, identično kao u LETHAL WEAPON 2.

Ovo je već vrsta filma sa kojom bi Anthony učinio ponosnim svog pokojnog oca Douglasa. Tony sasvim pošteno sastavlja ovu priču čineći je pre svega dinamičnom.

Jasno je da je scenario propustio nekoliko penala vezanih za premisu. Pre svega, negativčeva ambivalentnost nje podvučena jer on iako je monstrum eliminiše bad guyse bez zadnje namere (nema očekivanog suboplota da on u stvari radi za neki klan i likvidira konkurenciju i sl.). Igra dva alfa-mužjaka, koja je karakteristična za policijski film osamdesetih iz kog dolazi i ovaj naslov u suštini, nije iskorišćena a umesto da mu buddyjeva smrt bude okidač cele priče bolje bi bilo da Mariov lik gleda svog buddyja kako postaje njegov arhi-nemezis.

FULL ECLIPSE je sjajan property za rimejk jer je potentan a ostavlja puno prostora za nadgradnju.

Kao ni američki B-film tako se ni Hickox ni Mario ni Bruce ni Patsy nikada nće vratiti u formu u kojoj su bili kada su isporučili ovaj punokrvni B-film koji ima klasu i intrigantnost, uprkos svim svojim nedostacima.

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment