Sunday, November 30, 2008

BELIEVER

Danas sam se podsetio jednog od klasika skinhead filma BELIEVER Henry Beana, courtesy of Žika. Odlučio sam da ga obnovim jer sutra idem na neki meet and greet sa Holanđanima koji su radili film SKIN, takođe o skinsima koji je bio na FAFu a ovog naslova se najslabije sećam.

Gledao sam ga u vreme kada je izašao, dakle pre sedam godina i bio mi je vrlo inrigantan, iz današnje vizure mi deluje konfuzno. Ryan Gosling je i dalje moćan u glavnoj ulozi, međutim Beanov tretman junakove psihologije znatno manje drži vodu nego što mi se ranije činilo. Naime, kada sam ga prvi put gledao, smetao mi je samo kraj, a ostalo mi je još imalo kakvu takvu logiku. Međutim, iz današnje vizure, iako vrlo intrigantan, taj koncept glavnog junaka se uopšte ne drži, samo ga magnetizam Ryana Goslinga drži na okupu kao smislen karakter.

Na VHSu mi svojevremeno nije toliko smetao ni Beanov relativno rudimentaran low budegt stil. Ipak, iz ove vizure, i Beanova inscenacija deluje prilično fejk. Konačno, iako BELIEVER nudi interesantnije konverzacije, ipak AMERICAN HISTORY X suštinski ima ubedljiviju tezu. a čak je i inspirator nacista iz AHX ubedljiviji i istinitiji od ovih iz BELIEVERa, ali ni njima se ne može poreći da su interesantni na svoj dekadentan način.

Štaviše, BELIEVER u stvari ubedljivije povezuje generalnu antiestablišment transverzalu sa neonacistima i skinhedima. U sebi taj film nosi nešto što je više evropska neonazi priča.

No, činjenica je da BELIEVER iako nije previše dobar, ipak ostaje jako pitak, intrigantan i gledljiv čak i danas.

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment