Sunday, October 26, 2008

THE TERRORISTS

Pogledao sam THE TERRORISTS Caspara Wredea, courtesy of Ginger.

Ovaj film sam gledao kao klinac na Vansovom originalu i bio mi je prilično konfuzan. sada kada ga gledam međutim, čini mi se da se radi o vrlo solidnom hostage trileru, svakako ne uz rame sa nekim klasicima tog podžanra, međutim, nesumnjivo upotrebljivom u današnjim uslovima. Kritika je bila brutalna prema ovom filmu, međutim, čini mi se da su se ogrešili.

THE TERRORISTS je poznat i pod naslvom RANSOM i govori o talačkoj kri6i u Norveškoj u koju su umešani britanski teroristi koji su oteli britanskog ambasadora.

Glavni rivali su dve zvezde Sean Connery kao šef norveških specijalnih jedinica i Ian McShane kao vođa britanskih terorista. I njihov rivalitet, ako uzmemo u obzir da su fizički zajedno samo u jednoj sceni odlično funkcioniše.

Scenario je pisao britanski veteran Paul Wheeler, nekadašnji operativac MI 6 i iako se ne radi o najinteligentnijem scenariju ikada napisanom, nimalo nije uvredljiv prema gledaocu. Wheeler je inače iskusan tip koji je napisao još barem dva meni draga filma SWASHBUCKLER sa Robert Shawom o gusarima na Jamajci i MEDALLION sa Jackie Chanom i Julian Sandsom.

Švedski snimatelj Sven Nykvist je odlično iskoristio noveške lokacije i dao je filmu autentičnost i poseban kvalitet. Caspar Wrede je reditelj rođen u Finskoj koji je pre ovoga sticao iskustvo u Britaniji. Iako je reč o marginalnom reditelju, malog opusa, ovaj film je snimio sasvim na nivou. Čini mi se da gledaoci mogu da se okrenu filmu RANSOM kada svi ključni naslovi ovog podžanra budu pogledani.

Štaviše, meni je ovaj film sasvim na nivou nekih izvikanijih reprezenata poput TAKING OF PELHAM 123.

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment