Thursday, August 7, 2008

THE TEMP

Ponovo sam pogledao Tom Hollandov THE TEMP, courtesy of Ginger. Gledao sam ga svojevremeno, kad je bio na VHS piratu, i zapamtio sam da mi je bio cool.

Sad kad sam ga reprizirao ne bih rekao da je reč o previše dobrom filmu. Ja sam veliki fan Tom Hollanda i mislim da je on jedan od vrlo značajnih scenarista holivudskog žanrovskog filma osamdesetih. Kao reditelj, Holland takođe zaslužuje pažnju. Međutim, u THE TEMP je osetno kako je njegov rediteljski pristup ostao u osamdesetim. Nešto od tog 80s minimalizma i dalje uspeva da pije vodu, međutim, THE TEMP mahom deluje underdirected.

THE TEMP pokušava da bude high concept odgovor holivudskog mejnstrim horora na Stoneov WALL STREET. Ne samo da je horor smešten u svet biznisa i da su motivi junaka pomešana psihopatologija sa poslovnom ambicijom, već deo 80s kadriranja jako liči na Stoneov klasik.

Međutim, Hollandov predirektan tretman teme čini da ona 1993. u vreme kad je Verhoeven potpuno transformisao holivudski high concept triler, i kad je Joe Esterhazs još uvek u akciji, deluje prilično naivno i isprazno.

U tom smislu rola Lare Flynn Boyle koja mi je ostala u hromozomu od 1993. sad već nije tako ubedljiva kao onomad. Timothy Hutton je solidan u glavnoj ulozi i svojom zabrintošću daje neku težinu glavnom liku. Zabavno je videti ga kako igra sličnu paranoidnu rolu u KOVAK BOX.

Ono što ostaje Hollandov adut u odnosu na kasnije cinične newcomere jeste rediteljsko neskriveno ubeđenje kako nam priča nešto novo i zanimljivo. THE TEMP to nije, ali ta vrsta energije može da se oseti iz nekih scena, koje iako obesmišljene naslovima koji izlaze u to vreme, nose tu neku energiju ubeđenosti da su edgy.

* * / * * * *

No comments:

Post a Comment