Monday, August 18, 2008

ART OF WAR 2: THE BETRAYAL

Pogledao sam ART OF WAR 2: THE BETRAYAL Josefa Rusnaka, nastavak meni jako dragog filma Christiana Duguaya iz Wesleyevih theatrical dana. kao što sam u ono vreme bio jako radostan zbog tog filma, i ove godine me je obradovao nastavak.

Holivudska mašinerija je dosta surove, umesto samo jedne nekadašnje zvezde koju je sistem sažvakao i ispljunuo, ovde imamo dve. Kao i u filmu CONTRACTOR, Snipes sarađuje sa nemačkim rediteljem Josef Rusnakom, koji je preuzeo uogu koju je za Seagala svojevremeno imao Michael Oblowitz. I Oblowitz i Rusnak su u jednoj fazi svoje karijere mnogo obećavali da bi se onda gotovo neobjašnjivo našli u DTV svetu iz koga nema povratka u theatrical.

I Rusnak u ovom filmu uspeva da isporuči look koji u DTV uslovima vrlo dobro simulira theatrical look. Iako je jasno da film ima određena budžetska ograničenja, Rusnak uspeva da ih prevaziđe vrlo koncentrisanom i preciznom inscenacijom u kojoj ne ostavlja puno prostora za greške. Najveća greška u scenarističkom i rediteljskom smislu jeste uvođenje motiva superweapona koji je suvišan u celoj priči o zaveri, i tera Rusnaka na tritoriju dosta neuverljivog CGi koji devalvira neka odlično urađene delove.

Rusnak se odlično pokazao u scenama tuče recimo i one su sasvim na nivou theatrical filmova i od svih DTV šibadžija, Wesley pokazuje najbolju formu.

Ono što je mene tokom gledanja ovog filmanajviše obradovalo jeste to što je DTV tržište zapravo postalo mesto na kome se može dobiti doza nekih naizgled prevaziđenih žanrovskih formi, koje su postaje suviše generic za glavni tok ali imaju svoju publiku. Iako se kroz razne naslove poput Bournea, ovakvi filmovi vraćaju u prvi plan, ipak danas se čini kako su ljubitelji klasičnog akcionog trilera postali neka vrsta alternative a posao akcionih zvezda i reditelja liči na neki stari zanat, poput kazandžijskog.

S druge strane, teško mi je da opšem ushićenje koje sam osetio kada sam dobio dozu generic akcionog trilera pristojnog kvaliteta sa ovim filmom. Retko koji blockbuster ili high proile film me je u poslednje vreme tako obradovao kao ART OF WAR 2.

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment