Wednesday, May 28, 2008

NOZ W WODZIE

U ciklusu repriziranja evropskih filmova koji mi se nisu dopali odgledao sam opet NOZ W WODZIE Romana Polanskog. Na prvo gledanje bio mi je nepodnošljiv ali sam imao više vremena za kontemplaciju.

Naime, na novo gledanje, ubeđen sam da je NOZ W WODZIE potpuno pogrešno pročitan film. Naime, dominantno čitanje ovog filma i glavni atribud je to što je reč o svedenoj igri tri karaktera, snažnoj spihološkoj studiji i sl. Međutim, ovaj film je zapravo dokaz o superiornosti akcionog, avanturističkog i kriminalističkog filma. Sve ključne dramske situacije proističu iz sukoba junaka i njihove jedrilice sa prirodom, olujom i zločinom.

S druge strane, sve situacije bazirane na sukobu između karaktera, psihološkim nijansama i tenzijama nimalo ne funkcionišu. Dakle, u njemu je najslabije ono po čemu je najčuveniji. Iako, ne mogu da kažem ni da je avanturističko-kriminalistički segment naročito jak, činjenica je da je taj deo barem inspirativan pa ne čudi da su potom snimljeni slični ali znatno efektniji naslovi poput DEAD CALM Phil Noycea.

Kao mali disclaimer dodao bih da ovaj stav nisam napisao kako bih ikoga šokirao ili nervirao, provocirao i sl. Ovi utisci mi u stvari čak i ne deluju kao neko naročito otkriće. Kad sam gledao film činili su se sasvim očigledni.

* * ½ / * * * *

No comments:

Post a Comment