Monday, January 28, 2008

CLOVERFIELD

Pogledao sam CLOVERFIELD i mogu reći da ne treba da verujete u hype.

Film je žestok promašaj i u njemu nema ni jedna desetina onoga što štampa obećava. REC je neuporedivo bolji film iako je sigurno višestruko jeftiniji.

CLOVERFIELD je promašaj na svim nivoima.

Na nivou scenarija i ideje, ovo je priča o nezanimljivim karakterima, čije je konstantno snimanje kamerom APSOLUTNO NEMOTIVISANO, koji se prave da su realistični i radi tog realizma beskrajno razglabaju neke prilično banalne ljubavne probleme, a ponašaju se kao najtipičniji movie heroji koji su skloni iracionalnim izlivima heroizma.

Stoga, CLOVERFIELD ne uspeva da bude zanimljiv na nivou priče i karaktera. Štaviše, čini mi se da je čitava inovacija sa pseudodokumentarizmom koja je uvedena u monster movie koncept potpuno protraćena pošto se film na kraju povije pod klišeima.

Međutim, film ni tehnički nije zanimljiv. Naime, veći deo vremena apsolutno nije jasno o čemu se radi i šta se zbiva u kadru. Za razliku od RECa u kome ne znam dijaloge a sve mi je jasno, CLOVERFIELD mi ne bi bio jasan da ne poznajem jezik.

Pored krajnje mutnog proizvoda u kadrovima, u slici, CLOVERFIELD čak ne uspeva ni da dosledno izgura svoj pseuddokumentarni koncept pošto su rezovi očigledni, vidljivi, neskriveni, za razliku od REC gde su sekvence zaista unbroken. CLOVERFIELD vrvi od vidljivih rezova i filmskih elipsi, i praktično nema nijedan shot u kome se vidi prostor od 360 stepeni oko kamere što bi trebalo da bude tehnički adut filma.

Konačno, sam monstrum je prilično tanak, kao neka gigantska verzija Goluma/Grendela, koja iz sebe izbacuje umanjene bube iz STARSHIP TROOPERSa koje su gadne ali ne i odveć opasne. Iako se uvodi motiv da je ugriz bube infektivan i opasan, ne znamo tačno šta se desi.

Dakle, CLOVERFIELD je slično BLAIR WITCHu sam, čist hype, s tim što je BLAIR WITH bio bullshit sa razlogom zbog mikrobudžeta, a ovo je high budget bullshit koji čak nije sposoban da na elementarnom nivou ispoštuje vlastiti koncept.

Sva sreća da sam imao mobilni kod sebe tako da su me SMSovi spasili da ne zaspem.

* 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment