Thursday, March 11, 2004

THE BUTTERFLY EFFECT

Gledao sam THE BUTTERFLY EFFECT. Rec je o odlicnom filmu i strasno mi je krivo sto ga nisam gledao na boljoj kopiji. Medjutim, cak ni kopija sa slabim tonom ne moze, jasnu ideolosku i konceptualnu matricu ovog ostvarenja.

THE BUTTERFLY EFFECT je  ucinio sve ono sto R. Kelly nije u filmu DONNIE DARKO. Spojio je realisticko preispitivanje problema mladih ljudi sa izlomljenoscu vintage Camerona i Zemeckisa. Upravo me je taj aspekt DONNIE DARKOa najvise lozio dok sam citao najave i film me je bas razocarao. Shvatio sam da cu morati da sacekam ne neku pribraniju varijantu nase, nadam se, kolektivne, vizije kako bi izgledala aplikacija TERMINATORa i BACK TO THE FUTURE na sadasnji trenutak u zivotu. Dok je R.Kelly doneo izlomljenost koja nije zemeckis-cameronovska, Bress i Gruber upravo uspevaju da stvore konsekventnu interpretaciju nepredvidljivosti putovanja kroz vreme i pokusaja da promenis stvari. A da pritom, njihov film nema klizav element vremeplova vec da se koliko god moze drzi realistickog miljea.

Zeitgeist je takodje odlicno uhvacen. narocito mi je prijala referenca na filmove SE7EN i DUMB & DUMBER koji se vrte u lokalnom bioskopu, a koji je producirao studio New Line, proizvodjac filma THE BUTTERFLY EFFECT. Kao i THE FACULTY, tako se i THE BUTTERFLY EFFECT zavrsava opesmom grupe Oasis. Pesma Oasisa na kraju filma je uvek dobar znak...

No comments:

Post a Comment